Hvis du er professionel med dit håndværk, dine produkter og din business har du også fortjent at have en grafisk stil og identitet, som understøtter og afspejler det. I al kommunikation kan du få en stil,
Et godt og brugbart logo er genkendeligt. Dette gøres bedst hvis det er enkelt og stilrent, med symmetri og få farver. Det er store krav at stille til et lille stykke grafik, at det skal symbolisere hele essensen af firmaet og samtidig være enkelt. Derfor kan det være nødvendigt med professionel hjælp. Rent teknisk er det også vigtigt at det fungerer, da det skal fremstå optimalt på alle digitale platforme, web og evt. på tryk.
Hvad skal et logo kunne:
- Skabe genkendelighed og troværdighed
- Det skal underbygge de værdier, som din virksomhed står for.
- Være udgangspunkt for hele din branding
- Et godt logo skiller sig ud fra dine konkurrenter.
- Et godt logo skal kunne bruges både i farver, men også som sort/hvid.
- Skal både designmæssigt og rent tekniske kunne bruges i alle situationer